czwartek, 6 marca 2014

3 ustawienie procesora mowy po aktywacji

Bylyśmy dziś z Zuzią w Kajetanach na kolejnym ustawieniu procesora.

Po poprzednim ustawieniu wiele się zmieniło. Rozumienie mowy poszło z kopta, a i pojawiły się słowa :)

Wizyta różniła się od poprzednich, bo dodatkowo Zuzia miała wykonaną audiometrię tonalną. Czyli po krótce - sprawdzono jej próg słyszenia w pełnym zakresie częstotliwość. Jest bardzo dobrze, Zuzia reaguje już na coraz cichsze dźwięki w całym zakresie częstotliwości. :) Niewiele brakuje jej do tego jak ma słyszeć docelowo.

Wizyta, na której ustawiają procesor jest dla mnie bardzo stresująca, ale też i bardzo wyczekiwana. Jest to okazja do sprawdzenia, czy wszystko jest ok. Czy część wewnętrzna, czyli implant dobrze działa, czy nerw słuchowo dobrze reguje. Zdarza się, że Zuzia uderzy się głową o podłogę, ścianę, czy coś innego, a taka sytacja jest potencjalnie niebezpieczna dla niej, ze względu na możliwość uszkodzenia tej części wewnętrznej. Gdyby tak się stało, czekała by nas reoperacja. Mam jednak nadzieję, że taka sytuacja się nie zdarzy.

Technik ustawiający procesor jak na każdej wizycie zadawał dużo pytań. Czy jestem zadowolona z implantu, czego oczekuję od tej wizyty i takie tam. Dla mnie najciekawsze jest to co zmienia w ustawieniach.

Poprzednio Zuzia miała mocno zmienione częstotliwości średnie, czyli te które odpowiadają za rozumienie mowy. I fakt ekeft jest. Zuza rozumie bardzo dużo.

Tym razem okazało się, że nie trzeba już takich zmian. Delikatnie zmieniono jej częstotliwości średnie i wysokie. Głośność została niewiele podkręcona.

W rezultacie mam tylko dwa programy - nowy i stary, z którym Zuzia przyszła. Stary jest tak na wszelki wypadek, gdby okazało się, że Zuzia się denerwuje i nie odpowiada jej ten nowy. Jak na razie jest wszystko ok :)

Dzień jednak kończymy słabo, bo okazało się, że popsuł się nam kabelek.

Po kąpieli Zuzia chciała się jeszcze porehabilitować dźwiękowo, ale zauważyłam, że w ogóle nie reagowała na dźwięki. Szybko sprawdziłam co się dzieje. I faktcznie kabelek się zużył :/ To nie koniec przygód. Kiedy chciałam wymienić na nowy, zapasowy, okazało się, że nie pasuje. Masakra. Dostałyśmy od innego modelu. Ehhh.... Nie pozostało mi nic innego jak zamontowanie jej sprzętu na ucho, coby mogła cały czas słyszeć. Jak na razie nie ma protestów, pięknie nosi na uchu. Muszę tylko zamontować sznureczek, że jak spadnie jej z ucha, to żeby nie spadł procesor na ziemię.

Nie ma co nieźle się zestresowałam tym zdarzeniem. Na szczęście firma Med-el, której mamy procesor ma siedzibę w Warszawie, więc mam nadzieję, że już jutro będziemy mieć nowe kabelki :)

A to nasz cały "majdan"





7 komentarzy:

  1. obyście szybko mieli z powrotem ten kabelek.
    cieszę się, że Zuzi postępy idą tak sprawnie i szybko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może nie idą szybko, bo innym dzieciom to szybciej idzie, ale postępy są! I to jest najważniejsze!

      Usuń
  2. To ale przeżyliście z tymi kabelkami, u nas nic jeszcze się nie popsuło choć mała nie raz miała procesory w rączkach. A określali na jakim poziomie db Zuzia słyszy teraz? Z mową jak już ruszyła to teraz co chwila będzie Was zaskakiwać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyjdzie taki czas, że kabelek się zepsuje. To normalne. My już drugi raz wymieniamy. Nie ma takiej opcji, żeby dziecko sobie procesora raz na jakiś czas nie wzięło. Z tego co pamiętam, ale nie dam sobie głowy uciąć to 40-50 dB, ale reagowała na ciche dźwięki, więc nie wiem jak to jest. A jak długo macie procesory?

      Usuń
    2. My że tak napiszę już się znamy z fb. Martyna reaguje na około 20-30db jedną stroną lepiej, jeden implant w kwietniu rok a drugi w sierpniu.

      Usuń
  3. Tak myślałam, ale nie byłam pewna :) dlatego zapytałam! To już słyszy tak docelowo, prawda? Przynajmniej tak w Kajetanach mi mówili, że 20-30 dB.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę że jak będą jakieś poprawki to tylko takie kosmetyczne, teraz na początku kwietnia mamy wizytę na rocznicę pierwszego implantu więc pewnie będzie miała znów test słuchu i zobaczę czy będą jeszcze coś zmieniać w ustawieniach.

      Usuń